Poďme žiť Božie slovo: III.

Božie slovo hovorí:
Ž 18,2-4: "Milujem ťa, Pane, moja sila; moja opora, útočište moje, osloboditeľ môj. Bože môj, moja pomoc, tebe dôverujem; ty si môj štít, sila mojej spásy a môj ochranca. Vzývať budem Pána, lebo jemu patrí chvála, a budem zachránený pred nepriateľmi."
V tomto žalme Dávid opisuje, čo všetko preňho Boh znamená, čo preňho spravil.
Boh je našou silou --> On je ten, ktorý nás posilňuje. Stačí dať Mu priestor a On bude mocne konať v našich životoch. Keď sme slabí, utiekajme sa k Nemu - môže prísť a potešiť nás vtedy, keď Mu to sami dovolíme a pochopíme, že sami sme bezmocní.
Boh je našou oporou --> keď sa trápime, Božia túžba je, aby sme to zdieľali s Ním... Túži nás podporiť, podržať... On je ten, ktorý nás nikdy neopustí; On je ten, ktorý pri nás stojí vždy, 24 hodín denne, 7 dní v týždni...
Boh je naším útočišťom --> Boh chce, aby sme všetko riešili s Ním... keď sme zranení, chce, aby sme Ho prosili o pomoc, aby sme sa spoľahli na Neho a verili Mu... keď sme zranení, chce, aby sme Mu to vyznávali a On uzdraví... tak dôverujme Bohu vo všetkom...
Boh je naším osloboditeľom --> každý jeden z nás je hriešny... hriech je to, čo nás ničí. Boh to však môže všetko zničiť, môže nás toho zbaviť... stačí Ho len s vierou o to žiadať...
Boh je našou pomocou --> Pán nám chce pomôcť vo všetkom... chce nám ukázať správnu cestu, správne rozhodnutie... tak sa Ho pýtajme a prosme si milosť vidieť Jeho vôľu...
Boh je naším štítom --> v liste Efezanom sa píše o Božej výzbroji a o "štíte viery, ktorým môžeme uhasiť všetky ohnivé šípy zloducha" (Ef 6,16). On sám nás chce ochrániť pred diablom... ponúka nám svoje Slovo, ktorým môžeme bojovať proti pokušeniu. Aj Ježiš použil túto "zbraň" (Lk 4,1-13: "Ježiš sa vrátil od Jordánu plný Ducha Svätého. Duch ho vodil štyridsať dní po púšti a diabol ho pokúšal. V tých dňoch nič nejedol. A keď sa skončili, vyhladol. Tu mu diabol povedal: "Ak si Boží Syn, povedz tomuto kameňu, aby sa stal chlebom." Ježiš mu odvetil: "Napísané je: "Nielen z chleba žije človek." Potom ho diabol vyzdvihol, v jedinom okamihu mu ukázal všetky kráľovstvá sveta a vravel mu: "Dám ti všetku ich moc a slávu, lebo som ju dostal a dám ju komu chcem. Ak sa mi teda budeš klaňať, všetka bude tvoja." Ježiš mu povedal: "Je napísané: "Pánovi, svojmu Bohu sa budeš klaňať a jedine jemu budeš slúžiť." Potom ho zaviedol do Jeruzalema, postavil ho na vrchol chrámu a povedal mu: "Ak si Boží syn, vrhni sa stadeto dolu, veď je napísané: "Svojim anjelom dá príkaz o tebe, aby ťa chránili," a "vezmú ťa na ruky, aby si si neuderil nohu o kameň." Ježiš mu odvetil: "Je povedané: "Nebudeš pokúšať Pána, svojho Boha." Keď diabol skončil všetko pokúšanie, na čas od neho odišiel.") a zvíťazil...
Boh je naša spása a náš ochranca --> On sám za nás zomrel... On sa obetoval, lebo nás miluje... On sa stal naším Spasiteľom, tak Mu poďme za to vzdávať vďaky...
Poďme vzývať nášho Boha, lebo On si zaslúži všetko (ba stonásobne viac), čo sme Mu schopní ponúknuť... On je hoden našich chvál za všetky divy a zázraky, ktoré konal, koná a vykoná... Poďme Ho oslavovať, chváliť a ďakovať Mu za všetko...

Komentáre