Najväčší dôkaz lásky


Tento obrázok je možno nie celkom podľa môjho vkusu, ale vystihuje to, o čom chcem písať:)... Ježiš, kráčajúc s krížom na pleciach na Golgotu, konal najväčší, najkrajší a najúžasnejší dôkaz lásky... Možno tie slová znejú príliš zaľúbene, ale vôbec mi to neprekáža:). Len si to predstav... bol Synom Božím... bol si úplne vedomý hodnoty, ktorú má; slávy, ktorá Mu patrí; pocty, ktorú si zaslúži... a napriek tomu všetkému sa rozhodol neočakávať od nás nič, ale rozhodol sa pre nás urobiť VŠETKO... rozhodol sa obetovať svoj život, aby sme my mohli mať život večný... rozhodol sa stať, podľa slov proroka Izaiáša "opovrhnutý a posledný z ľudí, muž bolestí, ktorý poznal utrpenie, pred akým si zakrývajú tvár, opovrhnutý, a preto sme si ho nevážili." (Iz 53,3) Kedysi som nie celkom chápala, že Ježiš bol skutočným Bohom... a že sa toho všetkého vzdal i pre mňa... i pre teba... mala som len vedomie, že Ježiš zomrel pre môj hriech, ale nebola som schopná pochopiť, čo všetko Ho to stálo... keď visel na kríži, ľudia sa Mu vysmievali... a On po celý čas mlčal, nevynadal im, pričom mal moc zostúpiť z kríža, ako Ho k tomu vyzývali... ale On nechcel - túžil splniť až do konca Otcovu vôľu... keď Ho bičovali, s láskou sa pozeral na tých ľudí, ktorí na to bez slova hľadeli, s láskou sa pozeral na mužov, ktorých biče Mu spôsobovali nevysloviteľné muky... možno si poviete: "Blázon, miluje tých, ktorí Mu ubližujú..." hej, možno bol istým spôsobom blázon... ale potom chcem byť takým bláznom i ja... bláznom pre Otca... bláznom pre splnenie Jeho vôle, pre život v plnosti Jeho požehnania, milosti a lásky... Kedysi bolo pre mňa celkom ľahké predstaviť si, že by som zomrela kvôli ľuďom, ktorí ma majú radi... ale Ježiš zomrel nielen za tých - trpel i za každého vojaka, ktorý sa vyžíval v tom, keď Ho mohol potknúť, kopnúť, zbiť... trpel i za Piláta, ktorý Ho poslal na kríž len zo strachu zo vzbury... trpel i za mňa, ktorá som Ho toľko ráz zradila a sklamala... trpel i za teba a urobil by to znova... o tom nikdy nepochybuj!!!
Tak si, sestry a bratia, poďme viac uvedomovať hĺbku Ježišovej neoceniteľnej obety, a viac Mu za to ďakovať... nezabúdajme na to, čo všetko pre nás náš Pán urobil...:)

Komentáre