SLOVAK VERSION

KAMEŇ PO KAMENI

Mám stenu kdesi hlboko

v hrudi - je skratá pre oko,

okolo srdca z každej strany

pocitom na svet prúdiť bráni.

Ty nemôžeš dnu,

ja von tiež,

čo sa robí - nechápeš.

Ty nevidíš ju, no tá stena

vyrástla z môjho zneistenia.

Keď niekto zranil srdce, v hrudi

mi pribúdali jazvy, hrubli.

Tak stavala som

vôkol steny,

odolné, kameň po kameni.

Nie kvôli tebe vôkol srdca

vyrástli, tak ich skúšaj zrúcať.

Opustiť túžim žalár nemý,

viem - tvoja láska pomôže mi.

Tak po kúsku

búš do tej steny

a zvaľ ju, kameň po kameni.

Viem, že to pôjde pomaly - 

keď sa raz srdce popáli,

keď je v ňom bolesť zo zlyhaní,

len s námahou si hojí rany.

A mám aj strach

ťa pustiť dnu,

že nové jazvy pribudnú.

Zbytočne do tej steny búšim,

zdá sa - už nič ju neporuší.

Kládla som skaly do jej tvaru

a nenechala nikde špáru.

Zostáva nádej jediná - 

nejaká drobná prasklina.

Chcela som odviesť dobrú prácu,

nejaké kazy v stene však sú,

som istá, že sa dáky nájde,

a znamená to pre mňa nádej.

Využi, prosím,

každú z prasklín,

a zvaľ tú stenu v mene lásky.

Veď ako kvôli každej rane

rástli tie steny nebadane,

aj spadnú, kameň po kameni,

keď na lásku sa bolesť zmení.

Prosím ťa, buď ten pravý človek,

a nájdi v nich kaz - akýkoľvek.

Komentáre

María napísal(a)…
už vycapila už vycapila :D šikovná :) fakt dobrá báseň ešte že som ju z toho šuflíka vybrala :)
Suzy Guru napísal(a)…
no veru.. neviem, co by som bez teba robila:D
María napísal(a)…
no teda :DDDDD ja si celkom aj myslím že by si si poradila :D
Vlado S napísal(a)…
super! mi to pripomina The Wall od Floydov, ale toto ma naviac ten kresťansky kontext, takze super, super !