Ľudové misie NDCA (redemptoristi)

Keďže som sa viac-menej pravidelne zúčastňovala omší s misijnou kázňou počas uplynulého týždňa, rozhodla som sa s vami podeliť o poznámky, ktoré som si zapisovala počas príhovorov misionárov redemptoristov z Bratislavy:).
Všetko pre mňa začalo v nedeľu, 30. januára. Úvodná omša bola už v sobotu, ale na tej som nebola. Takže až nedeľa.. Z omšovej kázne si nič nepamätám (:p), ale poobede bola katechéza pre ženy. A z tej som si odniesla toto:

→ Boh ma stvoril ako ženu - chcem Ho nechať naučiť ma, čo to znamená
→ moja identita nespočíva v tom, že som študentka, sestra, kamoška, katolíčka - spočíva v tom, že som Božia dcéra
→ to, kým som, si nijako nezasluhujem, ani to nepotrebuje žiadne vylepšenie - všetko, čo mám a kým som, je od Pána, môjho Otca

V pondelok bola večer omša o OBRÁTENÍ:
→ obrátiť sa k Bohu znamená uznať, že bez Neho som stratená

Utorok - SMRŤ & SÚD:
→ podobenstvo o 10 pannách - problém = nepripravenosť
nádej / beznádej ?!
→ večnosť začína súdom => večná radosť!
→ nebojme sa!:)
→ po smrti ma prenikne Božie svetlo
→ Boh je dokonalá spravodlivosť
→ Boh si praje, aby som ŽILA; nechce smrť hriešnika
→ večnosť je o MOJOM rozhodnutí - o rozhodnutí prijať Božiu milosť, ktorá nám v Ježišovi pripravila/pripravuje miesto v nebi
→ ideme domov!:)

Streda - nevyšlo.. Premohla ma únava po 9 hodinách v škole:(.

Štvrtok - omša ráno (chodím do školy až na 10:35), téma VIERA:
→ evanjelium - Peter kráča po vode
→ akú mám predstavu o Bohu?
→ vnímať, čo Boh sám hovorí, ako sa sám zjavuje
→ bežný obraz Boha = kríž (nie víťazný obraz, ale obraz poníženého človeka)
→ aká je moja viera? - odpoveďou sú moje postoje, celý môj život
→ Ježiš v evanjeliu prichádza na rozbúrenom mori, nie počas romantického západu slnka - neodstraňuje ťažkosti apoštolov, ale prichádza za nimi
→ nebojme sa žiadať zázraky ("Pane, daj, aby som prišiel k tebe po vode")
→ upriamiť zrak na Ježiša, nie na rozbúrené more (lebo potom sa začneme topiť)
→ volať k Bohu "Pane, zachráň ma!", aj keď sa mi darí:)

Piatok - téma LÁSKA:
→ sme stvorení tak, aby sme túžili po láske - túto túžbu nič nevymaže - "bez lásky ničím by som nebol" (1 Kor 13)
→ ak odstránim neprávosť zo svojho srdca, môže doň a cezeň prúdiť láska; hriech je prekážkou lásky (Jer - "pripravte pôdu, nesejte do tŕnia")
→ musím hľadieť na ľudí a na svet srdcom, nie očami
→ môžem Ježišovi slúžiť tým, že budem slúžiť ľuďom
→ "milujte sa tak, ako som ja miloval vás"
najväčší poklad je mať lásku

A okrem omší sa mi podarilo aj dostať k pátrovi Michalovi, ktorého som požiadala o modlitbu. A bolo to super! Ešte ma aj objal, čo ma úplne dojalo. Takže tieto misie (moje prvé v živote - a určite nie posledné!) hodnotím veľmi pozitívne a s veľkou vďakou. Neviem, či tie poznámky nie sú priveľmi osobné; ale verím, že môžu niečo dať aj ostatným.. Preto som sa rozhodla vycapiť ich sem:p. Dúfam, že budú na povzbudenie..
:)






Komentáre

Janka Guričanová napísal(a)…
jou jeah. Povzbudilo. Super vytriedenie :). Asi by som mala spraviť niečo podobné. Asi aj spravím :).