The Red Moon

 


Tak takto malo vyzerať zatmenie Mesiaca včera, 15.6. 2011:):). A voľajako takto sme ho videli aj MY - ja a moja sestra Džanka. Som ju "nahovorila", aby sme šli o 9tej večer von, pozerať sa na to červené divadlo. A tak sme šli.. A došli sme na moju "vesmírnu lúku" (kam chodievam pozorovať hviezdy so Zuzkou) a zistili sme, že odtiaľ Mesiac tak skoro neuvidíme. Tak sme sa otočili a vybrali sa totálne opačným smerom, k cintorínu. A odtiaľ som ho zbadala JA ako prvá, na čo som fakt hrdá:):). Bolo ho slabučko vidieť, takmer sa nedal rozoznať od oblohy.. Ale predsa len bol taký načervenalý. A potom sme tam stáli takmer hodinu - moja sestra trpela, ja som s napätím čakala, čo sa vlastne stane. A potom sme akosi prišli na to, že ten Mesiac vidíme stále menej a menej - a že "to bude asi tým, Zuzka, že je to ZATMENIE," podotkla moja múdra sestra. No veru.. Tak sme sa vlastne šli pozrieť na to, ako nevidíme Mesiac:D:D.
A keďže moja sestra je pracujúci človek, vrátili sme sa domov cca o pol 11tej a ona šla spať, zatiaľ čo ja som stála v balkónových dverách (na balkóne sú pavúky, tak som tam nechcela ísť, no) a pozorovala to, čo bolo lepšie viditeľné od nás než z nejakého vyvýšeného cintorína. Ach:):). Krásne to bolo. Aj fotky som spravila - TRI. Na svoj mobil. Takže ak na nich rozoznáte približne v strede tú svetlú bodku, to je Mesiac, ktorý bol inak oveľa väčší než tam:D:D.



Okolo jedenástej už sa na ľavej strane Mesiaca začalo riadne odrážať Slnko, takže vyzeral ako taký ten kosáčik.. No a po sprche, keď som sa znovu kukla cez okno, tak už žiaril ako normálny riadny Mesiac:):). Som šťastná, že mi vyšlo sa na to pozrieť - nikdy doteraz sa mi to totiž nepodarilo.. Keď bola akákoľvek vesmírna "akcia", vždy som ju premeškala - buď som zaspala alebo zabudla alebo nemohla vidieť kvôli mrakom. A tak sa teším, ako nepremeškám aj druhé tohtoročné zatmenie, ktoré má byť 10. decembra - snáď bude viditeľné i odtiaľto;);).

Komentáre