Giuseppe Verdi - Aida

Včera som absolvovala svoju prvú operu:). Tešila som sa. Mala som síce strašnú náladu, ale to zážitku z dlhodobého hľadiska neuberá na úžasnosti:D.

Bol to pôvodne nápad môjho brata - a zavolali sme aj decká z brnenského stretka. Tak sme mali ekšn:).

Janáčkovo divadlo síce nie je podľa môjho názoru také krásne ako Mahenovo, ale nič to.

Keď začalo "predstavenie" (volá sa to tak aj v prípade opery?), netušila som, o čom Aida od pána Verdiho je. Našťastie mi Majka, jedna zo slečien zo stretka, stihla povedať, že voľajaký vojvodca sa zamiluje do etiópskej otrokyne Aidy. A viac vlastne nestihla:D.

-SPOILER ALERT-
Čo sa týka deja, všetko sa odohráva v Egypte. Vojvodca Radames a Etiópčanka Aida sú zamilovaní. Romantika:). Lenže do Radama je zamilovaná aj Aidina pani, faraónova dcéra Amneris. Keď faraónovi oznámia, že k Egyptu sa blížia etiópske vojská, vyšle Radama, aby ich porazil. Radames sa vráti, privedie aj zajatcov - a medzi nimi je aj Aidin otec Amonasro, v skutočnosti etiópsky kráľ. Faraón za odmenu Radamovi oznámi, že dostane ruku jeho dcéry Amneris. Radames sa potom stretne s Aidou a ona navrhne, aby ušli, pričom Radames jej prezradí dôležitú taktickú vec ohľadom toho, ktorý priesmyk (alebo také čosi) bude nestrážený egyptským vojskom. Rozhovor si vypočuje Amonasro a Radama následne obvinia z vlastizrady. Amneris prosí veľkňaza, aby sa zľutoval, takže namiesto smrti ho odsúdia na pochovanie zaživa v nejakej kobke či v čom.. Amneris akosi záhadne zomrie, keď sa snaží utiecť spomedzi kňazov, a pri Radamovi sa zrazu zjaví Aida, povie mu, že chce zomrieť s ním, rozlúči sa spevom so svojou vlasťou, a zrazu obaja padnú na zem mŕtvi. Neviem, či som nevnímala, aloebo som bola príliš zaujatá čítaním titulkov, ale fakt som si nevšimla, prečoako Aida s Radamom zomreli.. no, čo už. Pozitívny koniec som nečakala, takže až také prekvapivé to nebolo.
-SPOILER END-

Ono dejovo to nebolo nejako prudko zaujímavé, ani ma to nepohltilo, ale skôr som si vychutnávala pohľad na tie nádherné kostýmy, egyptské kulisy a baletnú sólistku, ktorá tam predvádzala ozaj krásne kúsky:). Celkový dojem veľmi, veľmi dobrý. Veď o príbeh napokon v opere aj tak nejde:).

Orchester, spevy, všetko.. úžasné:).

A ešte pár obrázkov:





- (vľavo) na tróne prinášajú faraóna; tá osoba vpravo v tom modrošedom rúchu by mala byť jeho dcéra Amneris







- (vpravo) Aida o čomsi spieva:D






- (vľavo) Amneris - tá mala podľa mňa najkrajšie rúcha:)







- (vpravo) Aida s otcom







- (vľavo) Aida s Radamom





Takže, teším sa na svoj ďalší divadelný kultúrny zážitok:).

Komentáre