Scared Charlie

Ďalší z príspevkov môjho obľúbeného vloggera Charlieho McDonnella, ktorý veľmi veľa vypovedá aj o mne. :)


„Dnes tu nie som preto, aby som vás bavil. Nemám na to kapacitu. Som tu ako obyčajná ľudská bytosť pred druhou, pretože momentálne nie som šťastný. Nie som šťastný zo seba a potrebujem sa o tom s niekým porozprávať.

V poslednom čase nie som najlepšou verziou seba samého. Tvrdil som, že mám ambície vytvoriť film, ale napredujem veľmi pomaly pri tvorbe filmu, na ktorom pracujem posledný rok.

Čo sa týka môjho youtube kanálu, nielenže nezverejňujem materiál tak často, ako by som chcel – a viem, že by som mohol, pretože v minulosti mi to šlo celkom dobre –, ale taktiež si nemyslím, že to, čo teraz robím, je také dobré, ako to bolo predtým. A z toho som vážne smutný.

A najhoršie na tom pre mňa je, že sa neskutočne ťažko snažím byť zas tým človekom, ktorým chcem byť. Lenže zakaždým, keď si sadnem a pozerám na ten prázdny textový dokument a snažím sa prísť s niečím novým, uvedomím si, že som zdesený, vlastne, skutočne vystrašený.

A to, čoho sa bojím, úprimne, myslím, že ste vy. Myslím, že sa bojím vás. A to nie je dobré. Potrebujeme to napraviť.

Nedávno som si to uvedomil, keď som sa posadil a snažil sa prísť na to, prečo niečo robím, vlastne, prečo ktokoľvek z nás niečo robí, a najlepšou odpoveďou, na akú som prišiel, je, že každá osoba hlboko vnútri, či už si to prizná alebo nie, chce, aby ju ostatní mali radi. A o tom to vždy všetko pre mňa bolo.

Ešte pred Youtube som robieval magické triky. Chodieval som po škole s magnetom v rukáve a odstraňoval mince z dlaní ľudí. A robil som to, pretože to robilo na ľudí dojem. A vďaka tomu som sa cítil cool. A vzhľadom na to, aké neuveriteľne hanblivé dieťa som bol, šlo pre mňa o dosť veľkú vec.

Potom sa „stal“ Youtube a ja som sa ohľadom seba samého začal cítiť lepšie než kedykoľvek predtým, pretože ľudia ma zrazu mali radi. Viac ľudí, než na ktorých som kedy mohol urobiť dojem vďaka magickým trikom v škole. A moje sebavedomie vzrástlo do výšky, akú som nikdy predtým nezažil.

Lenže počas posledného roka, nech už mi ostalo akékoľvek sebavedomie, teraz je zmenšené prakticky na nič. Keď sa snažím čosi vyrobiť, zdržiava ma nie to, že by to nemuselo byť dobré, ale to, že sa to nebude páčiť vám a teda že sa vám nebudem páčiť ja. A tak utečiem; to robievam, keď sa bojím – utekám a nerobím vôbec nič. A vážne si prajem, aby to tak nebolo, pretože sa nedokážem ubrániť myšlienke, že moja túžba, aby ma mali radi ostatní, je nejakým spôsobom prejavom slabosti a že by som mal robiť to, čo chcem, bez ohľadu na to, čo si ostatní myslia, ibaže ja si nemôžem pomôcť a zaujíma ma, čo si myslíte, pretože starostenie sa o to, čo si o mne ľudia pomyslia, ma sprevádza celý život.

Takmer každý deň cítim úzkosť z toho, čo si o mne myslí okolie, aké sú konverzácie, čo o mne vedú, keď nie som v miestnosti, aké sú moje nedostatky, ktoré si všimli, ale neodvážili sa prezradiť mi ich to očí, a hovoria o mne vôbec? Teda, zaujímam ich vôbec dostatočne na to, aby sa o mne bavili, keď tam nie som? Takto vyzerá zvnútra môj mozog.

Mojou nádejou ostáva, že toto je súčasťou bytia človekom. Že každý sa potajomky cíti rovnako, rovnako úzkostlivo ohľadom iných ľudí ako ja; no neviem to naisto a neviem ani, čo s tým spraviť. Najjednoduchšou odpoveďou je asi, že by som sa o to mal prestať natoľko zaujímať, no ja netuším, ako spraviť niečo také. Všetko, čo vo svojom živote chcem, je robiť a tvoriť veci, ktoré ostatných ľudí učinia šťastnými. Nenapadá mi lepší spôsob, ako stráviť môj čas tu na Zemi. Lenže práve teraz musím zrejme len dúfať, že v sebe mám kapacitu byť tou osobou, ktorou chcem byť, pretože momentálne neviem. Som neistý. A to ma desí. Veľmi.

Vďaka, ak ste to so mnou počas posledného roka vydržali, vážne si to vážim – vlastne, viac než čokoľvek. A vďaka, že ste ma počúvali. Čaute.“



 

Komentáre