U. S. presidential election, 2012


Dosiaľ vlastne celkom netuším, prečo ma taká vec, ako americké prezidentské voľby 2012, vôbec začala zaujímať. Ale začala. Asi za to v prvom rade môže Craig Ferguson, jeho The Late Late Show a občasné vtipy na stranu konzervatívca Mitta Romneyho. Tým bola moja pozornosť upútaná na tohto človeka, a vzápätí i na jeho protikandidáta. A tak som sa rozhodla, že si čosi o tej ich slávnej, dlhotrvajúcej, zdanlivo nekonečnej prezidentskej kampani zistím.

Dostala som sa asi iba do toho štádia, že som ako-tak sledovala tri prezidentské debaty. Výsledkom prvej som bola prekvapená, keď médiá (CNN) vyhlásili Obamu za porazeného, a potom som asi do polovice prečítala transkript druhej debaty. Čítala som to v škole, popri prednáškach (hanba mi :D) a ani som to nestihla prečítať celé, keď sa kde-tu zrazu vzala už tretia debata. Ale pri tej som sa zachovala zodpovedne a prečítala ju celú.:D

Hlavný rozdiel medzi Romneym a Obamom pre tých absolútne neznalých - Romney = republikán, čiže konzervatívny politik; Obama = demokrat, čiže liberál. Ja akosi z princípu liberálov neveľmi obľubujem, ale v rámci posledných parlamentných volieb u nás v krajine musím priznať, že som sa priklonila na ich stranu, pretože slovenskí konzervatívni "kresťania" absolútne stratili moju dôveru a ja som sa rozhodla dať šancu nezávislým, ktorým vstup do politiky i parlamentu umožnila strana Igora Matoviča. Matovič nepatrí medzi mojich favoritov, ale dáva šancu, a to sa mi páči. OK, odbieham..:D

Obama narobil za štyri roky svojej prezidentskej vlády veľa omylov, kiksov, ktorých by sa zodpovedný prezident nemal dopúšťať, nasľuboval veci, na ktoré akože pozabudol, a vôbec... Avšak nikdy som si nemyslela, že by v súčasnej Amerike mohol v prezidentských voľbách zvíťaziť konzervatívec. Keď nad ním v druhej debate Obama získal prevahu, Romney sa v tej tretej stal značne a očividne nervóznym, nesebavedomým, sem-tam dokonca priam útočným. Neverila som, že by mohol zvíťaziť.

A v konečnom dôsledku som rada, že nevyhral. Nie som žiadny "obamovec", ale volila by som Obamu (ktorý sa tesne pred voľbami, mimochodom, vyjadril, že je teraz iným Obamom než pred štyrmi rokmi, čím si zrejme chcel získať ešte aj tých, ktorí by ho v žiadnom prípade nevolili :D napriek tomu, vcelku sympatická vetička), keby som mala americké občianstvo a možnosť ovplyvniť túto (podľa môjho názoru celosvetovo veľmi zásadnú) záležitosť. Včera som celý deň myslela na tie voľby a v podstate na budúcnosť celého sveta (niežeby USA vládli celému svetu, to si nemyslím, ale hádam každý svetaznalý človek uzná, že ich vplyv a moc je neskutočná). A dnes, keď som zapla notebook, som klikla na stránku CNN ešte skôr, než som sa vôbec prihlásila na mail..:D A bola som výsledkom potešená. Popravde, uľavilo sa mi. A teraz mám o motiváciu naviac sledovať politickú situáciu nielen v relácii Na telo, ale aj celkovo, pretože si chcem toho Obamu, ktorému som cez Atlantik poslala svoj imaginárny hlas, otestovať a odsledovať. Snáď nenarobí ďalšiu šarapatu..:-/ Ale úprimne, držím mu palce. Nech má dobrých poradcov, nie svine, a nech sú to múdri ľudia, čo budú nasledujúce štyri roky vládnuť pravdepodobne najmocnejšej krajine sveta. Svoju ďalšiu vládu predsa len začal slovami: "Máme ešte viac práce." Tak zdar práci, Barack!:)

Komentáre