Planéta dvoch sĺnk: Šestnásta kapitola

Keira


Prvý bozk. Keira si ho nikdy nejako špeciálne nepredstavovala, na rozdiel od Tary, ktorá to mala dokonale premyslené do najmenších podrobností. Keira si priala len byť duchom prítomná a dostať možnosť zabrániť tomu, keby to náhodou nechcela. Lenže teraz nemala žiadny dôvod niečo zastavovať, skôr naopak, podvedome sa priblížila tvárou k tej Dorianovej, akonáhle si uvedomila, že sa díva na jej pery. To bol predsa jasný znak... či nie?

Zdalo sa, že to chce urobiť, nevyzeral váhavo, hoci ona sa tak cítila – nie preto, že by si tým (či ním) nebola istá, no nemala istotu v tom, aké to bude, či to naplní jeho očakávania (ak nejaké mal). Zrazu však začula akýsi šuchot a praskanie konárov z lesa a z akéhosi náhleho popudu od Doriana uskočila. Videla, ako si prehrabol plavé vlasy, a bola si stopercentne istá, že je červená ako paradajka.

S najväčšou pravdepodobnosťou to bola iba akási veverička či iný, úplne neškodný lesný tvor, takže ostala sklamaná sama zo seba, že sa tak zľakla. No Dorian sa k tomu zrejme nechcel veľmi vracať. „Máš ešte teraz povinnosti?“ opýtal sa.

„No... áno. Mala by som ešte zbierať, keďže sa mi obedová prestávka predĺžila o cestu za otcom a späť sem.“

„Jasné, tak sa dajme do toho,“ vybral sa ku kríkom.

„Možno by si mi nemal tak usilovne pomáhať,“ pousmiala sa. „Pozbierame dvojnásobok toho, čo by som domov doniesla sama.“

„Tak oddychuj a ja budem zbierať,“ mykol plecami.

„Ah, čo si, veď je to moja práca.“

„No a čo? V Tariene už nebudem mať príležitosť na takúto činnosť. Náhodou, je to celkom zábavné.“

„Trhať bobuľky z kríkov a hádzať ich do košíka? Veľmi zábavné,“ zasmiala sa.

„Prečo nie? Keď sme sa predtým bavili o drahokamoch... veď i každá táto bobuľka je ako taký drahokam. Je cenná, jedinečná, má svoju špecifickú farbu i chuť.“

„Nie každá je iná; všetky ríbezle sú predsa rovnaké, ako aj maliny či ostatné.“

„Určite by sa na nich našli odlišnosti. Možno iba pod mikroskopom, no predsa. Príroda je predsa charakteristická svojou originalitou, nie? Nevytvára bezduché kópie. Nenájdeš dva rovnaké listy na strome, dva totožné hríby, dva totožné kmene stromov, dve totožné líšky... A keď pozrieš na oblohu, neuvidíš rovnaké hviezdy či dokonca oblaky. Všetko, všetko je originál. Aj každý tŕň na ružovom kre.“

Pousmiala sa. „Nikdy som tak neuvažovala, ale asi je to pravda.“

„Každý trs trávy... každý koreň trčiaci z pôdy... dokonca každé zrniečko pôdy... každý tunel, čo vytvoril krt... Všetko je svojské a výnimočné.“

„To znie naozaj pekne. Vidíš, a to by som tipovala, že odborníkom na prírodu tu budem ja, nie ty.“

Zasmial sa. „To sú len tie zbytočné tarienske vedomosti.“

„Tieto rozhodne nie sú zbytočné. Vážne, žijem tu celý život, poznám tieto lesy a lúky lepšie ako vlastné dlane, ale pritom som sa nikdy nezamyslela nad tým, aké je to všetko obdivuhodné. Milujem to tu, milujem prírodu, no nikdy som o nej neuvažovala takto. Ako... ako o nejakom majstrovi, čo to všetko tak dokonale vymyslel a precízne vytvoril.“

„Ako o umelcovi. Či skôr umelkyni,“ pozrel na ňu s úškrnom a vložil si do úst červenú bobuľku. „Hm, tento egreš je ozaj veľmi sladký, až nezvyčajne.“

„Vážne? Ukáž,“ pristúpila k nemu a Dorian jej jeden podal. „Hm... ale to je dobre. Bude to výborné na džem.“

„A kedy sa bude nejaký ten džem vyrábať? Stihnem ho ešte ochutnať?“

„Ah, to netuším. Ale možno dnes večer ho s mamou spravíme. Uvidíme, či na to bude čas. A ak áno, rozhodne ti zajtra prinesiem. Teda, ak prídeš...“

„Jasné, že prídem,“ žmurkol na ňu. „Už si ani neviem predstaviť iný program.“

„Ó, vážne? Takže si sem vlastne prišiel preto, aby ťa zabávala nejaká Eldhamčanka, čo?“

„No, v podstate... zrejme sa to tak dá povedať, keďže v konečnom dôsledku je to tak. I keď, nezabáva ma Eldhamčanka, ale jej bežné dennodenné činnosti, ktoré si určite nevychutnáva tak ako ja.“

„Ktovie, či by sa mne páčilo tvoje čítanie kníh a získavanie vedomostí v Tariene. Vieš si ma predstaviť v jednej z tých tvojich knižníc, prehrabovať sa v regáloch a listovať?“

Zadíval sa na ňu. „Ah, vieš, že viem?“

„Teraz už viem, že vieš,“ povedala veselo.

„A čo to tvoje potenciálne štúdium v Tariene? Nechceš to vyskúšať?“

Prekvapene zažmurkala a chvíľu neodpovedala. Pred pár dňami to bol stále iba sen jej starého otca, sen, ktorý sa nemal nikdy naplniť. Teraz ju však začal lákať, práve v tejto sekunde, keď si predstavila, že by mohla byť bližšie k Dorianovi. Že by sa azda nemuseli rozdeliť.

„Deje sa niečo?“ ozval sa, keď dlhšie nič nevravela.

„Nie, prepáč, zamyslela som sa. Máš pravdu, rada by som to skúsila.“

„Tak to skús.“

„Lenže to nejde. Určite nie teraz, len tak, z ničoho nič. Nemáme na to doma dostatok... zdrojov. Vieš, keby sa mi podarilo úspešne predávať na trhu a odkladať si... možno o pár rokov by som si našetrila, keby odo mňa rodičia nezačali požadovať nájomné za to, že stále žijem i v dospelosti pod ich strechou.“

„To by mohli urobiť?“

„Samozrejme, že mohli, dom je ich vlastníctvom. No myslím si, že radšej ma budú mať pod dohľadom a nebudú ma vyháňať takýmto nepríjemným spôsobom.“

„To je od nich milé,“ uškrnul sa. „Každopádne, Keira, ak je to tvoj sen a jediným problémom sú peniaze...“

„Dorian,“ radšej ho hneď zarazila, dokonca aj dvihla ruku akoby na obranu. „Nie. Ak to mám dosiahnuť, tak sama.“

„Ja som len...“

„Prosím. Nenavrhuj mi pôžičky a tobôž nie dary. Nie. Už máš so svojou rodinou dosť problémov. A, úprimne, i ja so svojou.“

„Mám účet, na ktorom sa hromadia peniaze. Nie je fér, že je môj, pretože nič z toho nie je moja zásluha. Napriek tomu rodičia chcú, aby som ich používal podľa svojho uváženia. A keby som chcel použiť ich konečne na niečo dobré, niečo prospešné, Keira, dal by som ich...“

„Nie. To neprichádza do úvahy.“

„Prečo?“

„Prosto nie.“

Vzdychol. „Tvoja hrdosť je obdivuhodná. A máš byť na čo hrdá. No ak ťa naozaj od tvojho sna delia iba financie... Nikomu by som nechcel splniť sen viac než tebe.“

„Dorian,“ zhlboka sa nadýchla a vydýchla, „veľmi si vážim, čo si práve povedal. Sú to naozaj... dojemné slová. Keď už to tak vravíš, poviem čosi i ja. Áno, rada by som tam šla. Na jednej strane by som naplnila túžbu starého otca, ktorú mám vpísanú do srdca. Ale keby som sa mala rozhodnúť v tomto okamihu, šla by som hlavne kvôli tebe. A to by bolo šialené. A ešte k tomu ťa na to využiť. Takže musím povedať nie. Navyše, moji rodičia by to neprežili.“

Nevdojak sa pousmial. „Viem, že to znie šialene, ale... hej, vo všetkej úprimnosti, keď už si veci vravíme tak na rovinu, chcel by som, aby si šla, práve preto, že by sme mohli byť ďalej spolu. Bola by si v Tariene a nedelil by nás ten nekonečný oceán, Keira. Nebolo by to...?“

Nestihol dopovedať. Keire zneli mysľou len slová: „... že by sme mohli byť ďalej spolu.“ Možno mala povedať tisíc argumentov, prečo to nebolo možné, múdre, rozumné, prečo by ani nemali o niečom takom bláznivom hovoriť. Namiesto toho ale počúvla nie svoj rozum, ale srdce, počúvla inštinkty, svoju vôľu, počúvla jednoducho seba.

Jej pery si našli vzduchom tú najkratšiu cestu k jeho a dotkli sa ich s nevypovedanou vďačnosťou a takmer až odovzdanosťou. S dôverou.


Dorian


Zabudol sa nadýchnuť. V pľúcach sa mu zaseklo prázdno a srdce znehybnelo. Bolo to takmer ako reflex, keď zavrel oči, no zrazu bolo omnoho jednoduchšie zabudnúť na svet a sústrediť sa na to jediné zaujímavé, to jediné, čo stálo za pozornosť, za skúmanie, za jeho... za jeho vnímanie.

Prebudila jeho zmysly, bez ohľadu na to, ktoré boli anomálne rozvinuté a ktoré nie. Chuť jej pier cítil intenzívnejšie než čokoľvek iné za celý život, vôňu jej vlasov – vôňu ruží a malín – vnímal tak výrazne ako nič iné, lákala ho hebkosť jej pokožky na tvári, ku ktorej sa zrazu dvihla jeho dlaň a končeky jeho prstov sa jej dotkli. Dotýkal sa jej. A páčilo sa mu to.

Také niečo bolo ozaj nevídané, nechápal, ako je to vôbec možné. Iná ľudská bytosť, no bytosť, ktorá mu bola taká blízka. Bytosť, čo ho chápala celkom inak než ostatní, viac a hlbšie než ostatní. Mal ju rád. A veľmi. Viac, ako si doposiaľ pripustil.

Dokonca ho zamrzelo, keď sa pomaly odtiahla, a na okamih zaváhal, ako by mal reagovať. Boli nejaké špeciálne slová, ktoré sa vraveli v takýchto chvíľach? Vyzerala tak pekne. Roztomilo. A mala, na rozdiel od neho, stále privreté oči. Pousmial sa, vychutnávajúc si pohľad na ňu takto zblízka. Jeho dokonalý zrak nepotreboval približovať sa, aby videl dostatočne dobre, no teraz ju nemienil skúmať, len sa na ňu díval, ako obyčajný chalan na obyčajné dievča. Ibaže bol úplne neobyčajný a ona ešte neobyčajnejšia.

„Veľmi by som chcela ísť s tebou.“

Istým spôsobom sa mu uľavilo, že ticho prerušila ona. Ani si neuvedomoval, že neodtiahol dlaň od jej tváre a stále sa jej letmo dotýkal. Mala také jemné líca. „Tak poď.“

Zažmurkala a zahľadela sa naňho. Očividne aj jej tá blízkosť akosi... vyhovovala. „Nejde to. Nie teraz.“

„Ja to zariadim, Keira. Vážne. Zariadim ti aj skúšky, ubytovanie, všetko... aj presun, všetko, čo budeš potrebovať...“

„Prosím, prestaň. Vážne. Stačilo. Nikam nemôžem odísť.“

Vzdychol. Najprv cítil také príjemné teplo a teraz... „Dobre, ako chceš.“ Musel ju rešpektovať; čo iné mu ostávalo? Jeho racionálna časť si aj uvedomovala, aké šialené veci jej navrhuje. Poznali sa niekoľko dní. Jej otec by ho mal za blázna. A rovnako jeho strýko s tetou, pravdepodobne i jeho rodičia. Hoci, myslel si, že keby im Keiru predstavil, keby ju spoznali, oni by ho chápali.

„Prepáč,“ sklonila hlavu.

„Nie, netráp sa. Bola to len ponuka. Máš právo odmietnuť.“

„Ale ja... neber to ako odmietnutie. Neodmietam ťa.“

„Vážne, chápem to.“

„Ale...“

„Nemusíš mi nič vysvetľovať. Viem, že je to bláznovstvo. Nemôžem ťa vytrhnúť z tvojho bežného života. A sama vravíš, že to bola skôr túžba tvojho starého otca a nie tvoja.“

„Je aj moja. No viem, že na jej naplnenie ešte nedozrel čas. Dôkazom je už len to, ako sa teraz správa ku mne otec.“

„Obávam sa, že keby som bol z Eldhamu, díval by sa na to inak.“

„To je možné,“ pripustila. „No keby si bol odtiaľto, už by som odchod, ani len na tých pár rokov, vôbec nezvažovala.“

„Bol by som rád, keby sme sa mohli lepšie spoznávať. A stretávať.“

„To i ja. Vieš... naozaj by sa mi to páčilo, lenže v tomto období sa to príšerne nehodí. Sotva som dosiahla dospelosť a doma som o univerzite nikdy veľmi nehovorila. Nie v tom zmysle, že by som za tým naozaj chcela cieľavedome ísť. Myslím, že potrvá, kým si otec zvykne na tú myšlienku, že... že je v mojom živote i niekto nový, ďalší.“

Opäť sa pýrila. Dorian by ju najradšej privinul k sebe a uistil, že sa mu nemusí za nič ospravedlňovať a už vôbec by si nemala nič vyčítať, ale neurobil to. Akosi jej to nedokázal uľahčiť, iba mlčal. Mala pravdu, veď bol v jej živote len kýmsi novým. A možno sa aj tie pocity týkajúce sa jeho osoby spájali aspoň sčasti s nadšením z toho, že o sebe len pred niekoľkými dňami zistila, že patrí k Vnímateľom. Cítila sa špeciálne, možno to skrátka naviazala naňho a... možno necítila to čo on. To prepojenie. To nutkanie ostať spolu. Ten strach, že po jeho odchode bude celý život úplne iný.

„A aj pre mňa je to nové,“ doplnila po chvíľke. „A také... rýchle.“

„To je fakt,“ uznal. „Poznáme sa iba pár dní. No zabúdam na to, lebo mi to pripadá, akoby sme sa poznali...“

„... odjakživa,“ povedala zarovno s ním, čo ho prekvapilo – a zároveň nie. „No ty predsa patríš k „tým rozumným“, nie? Vieš byť racionálny, neriadiť sa... pocitmi.“

„Celý svoj život sa neriadim pocitmi,“ prikývol. „Popravde, až doposiaľ mi to vyhovovalo. Kým som nestretol a trochu nespoznal teba, myslel som, že je to rozumné. Že práve to prináša úspech. Nehovorím, že máme byť bezcitní, to určite nie, no...“

„Viem, ako to myslíš,“ uistila ho. „Poddať sa pocitom je ľahké a naozaj nie vždy správne. Nepovedala by som, že my Eldhamčania sme zrovna emotívni, avšak všetci by nás mali za bláznov, keby sme chceli silou-mocou... ostať spolu.“

Zdalo sa mu, že tie slová z nej idú akosi ťažko. Netušil, ako má s nimi naložiť; možno poriadne ani nerozumel, čo sa mu vlastne snaží povedať. Preto radšej mlčal, nechával si to prejsť hlavou.

„Máme pred sebou už len pár dní.“

Ešte pár dní,“ zdôraznil potichu. „Môžeme sa na to dívať ako na poloprázdny pohár, ale radšej sa pozerajme ako na poloplný, nie? To sa mi vidí rozumné. Využiť to, čo máme.“

„Áno...“ pousmiala sa. „To i mne.“

„Dobre, takže... žiadne plánovanie?“

„Žiadne plánovanie,“ kývla hlavou a chytila ho jemne za ruku.

Dorian celkom podvedome stlačil jej dlaň. „Som rád, že som ťa tu v ďalekom Eldhame našiel, Keira.“

Opäť sa usmiala a voľnou rukou si založila prameň, čo sa jej vyslobodil z rybieho chvosta, za ucho. „Tiež som rada, že si sa tu objavil.“

Druhý bozk bol prirodzenejší než prvý, a najmä: až tak ho neprekvapil. Tým prvým mu Keira v tom najlepšom zmysle slova vyrazila dych, no teraz dostal šancu (ďalšiu; tú prvú premrhanú ľutoval) spraviť ten krok sám za seba, a nezaváhal.

Pri odchode z Tarienu mu ani nezišlo na um, že by v poľnohospodárskom regióne mohol zažiť práve niečo takéto. Zamilovanosť. Zaľúbenosť. Šteklenie v bruchu. Všetko to bolo nové a pritom prirodzené. Tak veľmi prirodzené.

Komentáre