Planéty pri pohľade zo Zeme

Dnes som objavila jedného zaujímavého pána, ktorý vytvoril veľmi zaujímavé ilustrácie. Volá sa Ron Miller a ešte pred pár rokmi nakreslil, ako by vyzerali planéty našej Slnečnej sústavy zo Zeme, keby nahradili na oblohe Mesiac. Tak sa chcem len o ne podeliť. :)

Na začiatok však ešte jedna zaujímavosť (akosi pričasto používam toto slovo): Vedeli ste, že do priemernej vzdialenosti medzi Zemou a Mesiacom by sa vošli všetky planéty Slnečnej sústavy? Ja som to kedysi vedela a potom som mierne pozabudla a keď som sa dostala k tejto informácii opäť, zas ma prekvapila a šokovala. :D

No dobre, teraz už k veci. Ako prvá je ukážka skutočného Mesiaca na oblohe (rovníkový priemer 3 476 km):


Ďalej tu máme Merkúr (rovníkový priemer 4 878 km = 1,4 rovníkového priemeru Mesiaca):


Venuša (rovníkový priemer 12 104 km = 3,48 rovníkového priemeru Mesiaca):


Mars (rovníkový priemer 6 804 km = 1,96 rovníkového polomeru Mesiaca):


Jupiter (rovníkový priemer 142 984 km = 41,13 rovníkových priemerov Mesiaca):


Saturn (rovníkový priemer 120 536 km = 34,68 rovníkových priemerov Mesiaca):


Urán (rovníkový priemer 51 118 km = 14,7 rovníkových priemerov Mesiaca):


Neptún (rovníkový priemer 49 528 km = 14,25 rovníkových priemerov Mesiaca):


A aby nebolo obrázkov primálo, ešte ilustrácia („dôkazový materiál“ :D) Slnečnej sústavy a toho, ako sa všetky planéty vopchajú medzi Zem a Mesiac:


Komentáre