Pečieme: Makové cupcakes (bez múky a cukru!)

Na dnešok sme si naplánovali cupcakes podľa receptu v Novom čase pre ženy, s ktorým prišla mamina. Samozrejme, v realite vyzerajú inak než na obrázku v časopise, ale nevadí. :D Tie naše sú živšie a realistickejšie a domáckejšie. Prosto, nie dokonalé!



Ingrediencie

CESTO
  • 150 g maku
  • 80 g medu (trošku som pridala, keď som cesto ochutnala)
  • 50 g bieleho smotanového jogurtu
  • 50 g roztopeného masla
  • 2 vajcia
  • kôra z 1 citróna (dali sme len šťavu, nie kôru)
  • 1 ČL kypriaceho prášku
KRÉM
  • 250 g tvarohového syra (my sme použili ricottu, ale nie hladkú - no tú by som nabudúce určite uprednostnila)
  • 50 g bieleho smotanového jogurtu (v podstate som domíňala ten, ktorý som nevyužila v ceste /celý mal 145 g, čiže v konečnom dôsledku som dala do krému takmer 100 g/)
  • 50 g medu
  • citrónová šťava
  • pridali sme ešte aj stužovač šľahačky kvôli konzistencii
  • 120 g čučoriedok (na ozdobenie - my sme využili mrazené ovocie, čo sme našli v mrazničke)

Postup
  1. Vajcia rozdeliť a bielka odložiť.
  2. Mak premiešať so žĺtkami, medom, jogurtom, maslom a citrónovou šťavou/kôrou.
  3. Pridať tuhý sneh vyšľahaný z bielkov a kypriaci prášok.
  4. Piecť na 180 stupňoch zhruba 20 minút (ja som nechala ešte aj vo vypnutej rúre nejakých 5 minút).
  5. Počas pečenia môžeme pripraviť krém: zmiešať syr, jogurt, med a citrónovú šťavu (keďže sme mali sypkú ricottu, bolo treba použiť mixér a doplniť trochu mlieka).
  6. Krém necháme stuhnúť a prípadne pridať stužovač šľahačky.
  7. Ozdobiť vychladnuté cupcakes - najprv krémom, potom opatrne poukladať/naaranžovať ovocie.


Dobrú chuť! :)

Komentáre