Pečieme: Makový cheesecake

Dnes má sestra narodeniny, takže som sa už ráno zavrela do kuchyne, aby som mohla pre ňu prichystať tento zázrak. :D


Recept som čiastočne prebrala odtiaľto.

INGREDIENCIE

CESTO
  • 260 g maslových keksov
  • 6 PL masla (dala som zhruba 100 g)
PLNKA
  • 220 ml šľahačkovej smotany
  • 120 g bielej čokolády
  • 400 mascarpone (dala som 250 g mascarpone a 150 g ricotty)
  • 60 g cukru
  • 2 vajcia
  • 100 g mletého maku
  • želatína
POSTUP

1. Keksy rozdrviť a zmiešať s maslom - klasické cheesecakové cesto. :) Natlačiť do formy na alobal; ja som tentoraz nevyvyšovala okraje, v podstate som iba vysypala cesto na alobal a zarovnala.

2. Na ohni miešať smotanu s čokoládou, až vznikne krém.



3. Kým sa čokoládová smotana chladí, zmiešať mascarpone (a ricottu) s cukrom a vajcami.



4. Následne všetko zmiešať dohromady a prisypať mak.




5. Plnku vyliať na cesto a dať piecť do rúry na 70 minút na 160 stupňoch vo vodnom kúpeli (ja som nechala ešte 15 minút potom vo vypnutej rúre).



6. Po tom, čo cheesecake vychladne, pripraviť želatínu (pridala som ovocnú šťavu z mandarínkového kompótu) a vyliať ju naň.

7. Keď želatína stuhne, cheesecake možno ešte ozdobiť milión rôznymi spôsobmi - ja som pridala naše domáce fialky (ktoré nebudeme jesť, aj keď by mali byť jedlé :D) a posypala makom.



Dobrú chuť!

Komentáre