Pečieme: Veterníky

Aj na toto som sa odvážila. :) Bol to mimoriadne náročný a zdĺhavý proces (5 hodín :D), no recept tu nebudem rozpisovať, pretože som použila dva a ten druhý (na krémy) nebol úplne vyhovujúci. Na odpaľované cesto však jednoznačne odporúčam tento videonávod, mne sa podarilo úplne perfektne. :)


A tu je aspoň fotozáznam. :D

varenie vody s mliekom, maslom a štipkou soli

cesto zmiešané s múkou

prichystané vajíčka, ktoré sa pridávajú do vychladnutého cesta ideálne po jednom

vajíčka rozmiešané vopred

pri prvých snahách o miešanie cesta s vajíčkom mi na pohľad takto „skučeravelo“ :D

po každom primiešanom vajíčku bolo nutné kontrolovať hustotu cesta

nakoniec som musela pridať o jedno vajíčko naviac a cesto malo až potom dokonalú konzistenciu :)

takto vyzerali veterníčky na plechu

počas pečenia sa „vzor“ z ich vrchu stratil, keď sa nafúkli

a po vybratí z rúry zas akosi spľasli a vyzerajú tu ako pampúchy :D

Táto zdĺhavá a strastiplná cesta však priniesla fajn výsledok a môžem s hrdosťou prehlásiť, že dňa 10. decembra 2017 (viem, že k popísaniu tejto udalosti sa dostávam trochu neskoro, a vidno, že ani teraz sa mi nechce príliš tomu venovať :D) som pripravila svoje prvé veterníky. :) Tak možno ešte niekedy nabudúce... :)

Komentáre