Pečieme: Mascarpone koláčik

Dnes som dostala za úlohu minúť mascarpone, tak sme s maminou vymysleli takýto jednoduchý počin. :)


Ide o cesto z receptu na šálkový/hrnčekový koláč (polovičná dávka) a o mascarpone krém z tohto receptu.


INGREDIENCIE

CESTO
  • 1 vajce
  • 1 dl oleja
  • 1/2 hrnčeka mlieka + smotany na šľahanie (smotana ide do krému, takže do cesta som dala zvyšnú časť)
  • 1 hrnček polohrubej múky
  • 1/2 hrnčeka cukru
  • 1/2 prášku do pečiva
  • kakao
KRÉM
  • 250 g mascarpone (ešte som pridala aj ricottu, čo mi ostala z makového cheesecaku)
  • 100 ml smotany na šľahanie
  • práškový cukor (podľa chuti - ja som musela priebežne docukriť)
  • vanilkový cukor
  • citrónová šťava
POSTUP
  1. Ingrediencie na cesto zmiešať, naliať do okrúhlej formy vysypanej strúhankou a piecť na 180 stupňoch zhruba 30 minút.
  2. Ingrediencie na krém vyšľahať.
  3. Natrieť krém na vychladnuté cesto.
  4. Ozdobiť ovocím či čímkoľvek iným podľa chuti.
Keďže som zabudla odfotiť celý koláčik pred ochutnávkou, tak už len v takejto forme. :D



Dobrú chuť! :)

Komentáre